klarro

Alla inlägg under mars 2013

Av Karolina - 23 mars 2013 23:34

Då är det gjort. Nu har vi ställt Theo i kö till dagis! I augusti börjar vardags pysslandet med lämning, jobb, dagis, föräldramöten osv osv. Min lilla pojk börjar bli stor bara att acceptera. Det är med blandad förtjusning såklart och mest bara possessivt men ibland saknar jag tiden då jag var föräldraledig. Nog för att det var tungt stundtals att vara ensam med honom från måndag till torsdag med en bebis som sov dåligt både nattetid och dagtid. Ser tillbaka på tiden med en varm känsla i kroppen och lite ångest då de aldrig kommer tillbaka.

Nog för han aldrig har haft stort sömnbehov, men han har alltid varit en glad pojk min underbara son!

Av Karolina - 6 mars 2013 22:38

Nä, än vill han inte släppa taget. Nog är han allt lite feg av sig. Tror det är 20 steg han tagit som mest på egen hand men han verkar heltklart föredra att krypa än att gå.

Började dagen med ett besök till sjukgymnasten. Trots förkylningar och magsjuka som har förhindrat mig att träna så fick jag beröm. Tyfligen stor skillnad sen jag var där senast fast inget jag känner av nämnvärt själv i vardagen.
Hämtade sedan Theo för en promenad till öppna förskolan. Det var väldigt många barn där idag, lite för många i min smak.

Nu är jag så trött så ögonen håller på stänger sig skälv, bäst att passa på och sova när jag är trött och min allt sover.

Av Karolina - 5 mars 2013 08:07

Nu har det äntligen gått 48 timmar sedan senaste symtom på magsjuka. Bröt ut i torsdags natt, typiskt att man alltid ska bli sjuk när det är som finast väder. Ska ta en promenad idag med Theo i vagnen, har inte varit ut på flera dagar och det känns.?

Längtar till vi ska flytta! Det är snart 1 månad kvar nu. Har börjat lite smått med att gå igenom sånt man aldrig använder. Hittade gamla dagböcker sedan högstadiet och gymnasiet. Vilka "problem" man hade. Usch nä jag tog och rev sönder allt i små bitar, känns jätte bra som en stor tung sten lättade från mina axlar.
Vi kan inte "ta med" för mycket heller till nya lägenheten, kommer bo på 20kvm mindre än vi gör nu. Sen att det är skönt och rensa ur ibland gör ju sitt oxå.

Ska väcka mina två grabbar nu som ligger och sover!

Presentation


♥ KAROLINA ♥

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards